کتاب ها و سخنرانی های استاد علی اکبر خانجانی

محل درج آگهی و تبلیغات
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 29 خرداد 1397 توسط حسن

آخرالزمان هر فرد


انسان به میزانی که با امیال و آرزوهای نفسانی خود به بن بست می رسد چه از طریق وصال و چه ناکامی،در هر دو صورت به آخر زمان فردی خود نزدیک می شود و بر آستانه آخرت و قیامت خود قرار می گیرد که آستانه عرفان و رجعت بخویشتن است. و تکنولوژی در این امر خدمت بزرگی به بشر نموده است. ولی بشری که اهل معرفت و عبرت باشد. در غیر اینصورت دچار هلاکت و جنون می گردد و از اسارت تکنولوژی رهائی ندارد.


تکنولوژی هم خود علت و سبب آخرالزمان است و هم معلول آن. هم علت فلک زده گی بشر است و هم معلول آن.

استاد علی اکبر خانجانی

کتاب مبانی هستی شناسی عرفانی ص ۵۸



برچسب ها : پوچی آخرالزمان ، اسارت تکنولوژی ، نجات عرفانی ،
نوشته شده در تاريخ چهارشنبه 23 خرداد 1397 توسط حسن

ظهور روح الله از بشر


۱۴- و در آخرالزمان که عرصه ظهور روح الله از بشر است بایستی زنان و مادران، ناز زنانگی و پرستیده شدن مادری را از خود بر اندازند تا لایق روح الله شوند وگرنه خصم جان خود شده و رحِم رحمت را از خود بر می کنند و عقیم و پوچ می گردند.


۱۵- و پدران و مردان نیز بایستی عورت پرستی و عورت سالاری را از خود بر اندازند تا به زایش روح از خویشتن نائل آیند: پدری که می زاید! و این الحاق به امیت وجود است! 


۱۶ - 


۱۷- « ای جماعت انس وجن، اگر می توانید از اقطار زمین و آسمان خارج شوید ولی نمی توانید مگر به یاری سلطان!» رحمن ۳۳- و این راه نجات از هلاکت بچه ننه است! ...




استاد علی اکبر خانجانی


کتاب خداشناسی امامیه جلد سوم ص ۵۶۴





برچسب ها : نجات در آخرالزمان ، ظهور مسیح ، ناز زنانگی ،
نوشته شده در تاريخ پنجشنبه 17 خرداد 1397 توسط حسن

جعل الهی


۱۴َـ یکی از رایج ترین انکار و کفران جعل الهی در بشر همانا همسر است که هرکسی همسرش را لایق خود نمی داند و خود را بهتر و برتر می پندارد. و دیگر موقعیت اقتصادی و معیشتی است. و دیگر موقعیت جغرافیایی و نژادی است. و دیگر موقعیت جنسی است و... و شاهدیم اکثرأ با این جعلیات الهی که عین عدل و رحمت اوست در انکار و جدالند که این عین کفر بشر است. و کفری واضح تر از این نیست که به انواع خودکشی ها و تخریب ها و مفاسد و جنون و جنایات منجر می شود. 


استاد علی اکبر خانجانی


کتاب خداشناسی امامیه جلد سوم ص ۴۷۸



برچسب ها : کفر ، فساد ، خودکشی ،
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 15 خرداد 1397 توسط حسن

شنوائی برتر

۱۲- و بدان به میزانی که به کلام خدا و رسولانش گوش می دهی و اطاعتشان می کنی به شنوائی برتری می رسی زیرا کلام خدا، نور است و گوش را منور و زنده و شنوا می سازد اگر شنوده و تصدیق و اطاعت شود. و آنان که تصدیق و اطاعت نمی کنند به حکمت الهی کر می شوند تا در امر و حکمت خدا و رسولانش مکر و پلیدی نکنند.

استاد علی اکبر خانجانی

کتاب خداشناسی امامیه جلد سوم ص ۵۹۲




برچسب ها : شنوائی ، کلام خدا ، حکمت الهی ، زنده شدن ،
نوشته شده در تاريخ يکشنبه 13 خرداد 1397 توسط حسن

حماقت و خود - فریبی در آخرالزمان 


حماقت به عنوان خود - فریبی یک واقعه بغایت لطیف و حیرت آور و مالیخولیائی است و به مثابه آخرین تلاش ذاتی انسان برای ادامه زندگی در مراحلی است که حقیقت بیرحمانه رخ می نماید. بطور مثال یکی از مواقعی که اشد خود - فریبی ها بصورت یک جریان اجتماعی پدیدار می شود موقع بروز انقلابات است و یا وقوع فجایع طبیعی و یا ظهور یک انسان بر حق مثل پیامبر یا عارفی. در این مواقع خود - فریبی ( حماقت ) بصورت یک ناجی نامرئی به داد عوام می رسد تاادامه زندگی را ممکن سازد. ولی خطر که گذشت آن جادو از بین می رود و بالاخره سیمای واقعی حقیقت در مقابل نگاه مردم عریان می شود و مجبور به تصدیق شده و قابل پذیرش می شود. به همین دلیل اکثر مردم همواره مرده پرست و مرتجع هستند و این امری اجتناب ناپذیر می شود. ولی امروزه که عرصه آخرالزمان به معنای ظهور بلاوقفه حقیقت می باشد مردم مجالی برای خود - فریبی به سبک سنتی ندارند و لذا به داروها و مخدرات پناه می برند و نیز خودکشی ها و جنونها و جنایت ها رخ می نماید. و این بدان معناست که خود - فریبی مستمراً ناممکن تر می شود.


استاد علی اکبر خانجانی


کتاب شناخت شناسی ص ۵۹



برچسب ها : خودفریبی ، آخرالزمان ، خودکشی ،
نوشته شده در تاريخ دوشنبه 7 خرداد 1397 توسط حسن

عشق و عدالت

... آیا انسان عاشق می تواند و یا می باید که بر عدل و انصاف حکم راند و عمل نماید؟ آیا مادر می تواند نسبت به فرزند خود عادل باشد؟ پس چگونه می تواند در محکمه قضائی حکمی عادلانه دهد.  آیا اصولاً یک عاشق می تواند عیوب دیگران را آنگونه که هست ببیند و آن عیوب را لعنت کند؟ و این از قدرت عشق است و نه از ضعف آن، از رحمت است و نه از جهالت.  همانطور که حتی پیامبر و علی بندرت احکام و حدود غضبناک شرعی را در مورد مؤمنی اجرا می کردند و بلکه اکثراً گناه مردم را نادیده می گرفتند و مقام ستاری به همین معنا است..... 

استاد علی اکبر خانجانی 

کتاب فلسفه وجودی زن ص ۴۳



برچسب ها : عشق و عدالت ،
نوشته شده در تاريخ يکشنبه 6 خرداد 1397 توسط حسن

گناه چیست؟ 

کسی که برای ارضای خودش از تمام مال و نام و جانش هم بگذرد تازه یک گناهکار کامل و حرفه ای است عین شیطان که به خاطر تکبرش جهنم را ترجیح داد و خود را به نابودی ابدی مبتلا کرد.  یعنی ایثار اگر برای آرمان و اعتقادت و امیال خود و یا تحت عنوان خدمت به خلق و برای عدالت و آزادی و وطن و ایدئولوژی و رهرو و...  باشد دروغی به غایت متافقانه است و از بزرگترین گناهان است.  پس گناه نیز چنان تعریف شد که هرگز قابل تحریف نباشد. 

استاد علی اکبر خانجانی


کتاب هستی بایستی




برچسب ها : گناه ، ابلیس ،
نوشته شده در تاريخ چهارشنبه 2 خرداد 1397 توسط حسن

شهادت

۶۰۸ - هدایت یعنی شاهد بر گمراهی خود بودن.  وجود یعنی شاهد بر نابودی خود بودن.  ایمان یعنی شاهد بر کفر خود بودن.  پاکی یعنی شاهد بر پلیدی خود بودن.  و « شهادت » یعنی همین.  پس همه چیز تعریف شد به گونه ای که هرگز قابل تحریف نباشد.  آیا اینطور نیست! 


استاد علی اکبر خانجانی 

کتاب هستی بایستی 



برچسب ها : شهادت ، هدایت ، پاکی ، کفر ،
نوشته شده در تاريخ دوشنبه 31 ارديبهشت 1397 توسط حسن

آخرالزمان ( سیر قهقرائی زمان - ضد زمان )

۹- ولی آن بخش از تاریخ کائنات که مربوط به عصر ما می شود اینست که در این دوره هفت هزار ساله اخیر که کل تاریخ تمدن موجود بر روی زمین است، شش هزار سال اول یعنی دوره نزول به پایان رسیده و ما در آخرالزمان دوران خویش قرار داریم یعنی در عرصه عروج هستیم که عرصه ضد زمان است و زمان در نفس بشری سیر قهقرائی دارد.  همانطور که علی (ع) می فرماید که در آخرالزمان یکسال تبدیل به ماه می شود و ماه به هفته تنزل می یابد و هفته به روز و روز هم به ساعت.  زیرا زمانیت و دهریت مربوط به عرصه نزول است که دور شدن از مبدأ می باشد که این دوری همان گستره زمان است و ما اینک روی به مبدأ داریم و لذا در مسیری خلاف تاریخ در حرکتیم.  و اینست راز کلام خدا در قرآن: کودکانی که پیرند. 

استاد علی اکیر خانجانی

کتاب خداشناسی امامیه جلد دوم ص ۳۷۹




برچسب ها : آخرالزمان ، ضد زمان ، کودکان پیر ،
نوشته شده در تاريخ جمعه 28 ارديبهشت 1397 توسط حسن

زن و ثروت

مسئله نصف بودن حقوق اقتصادی زن در ارث و میراث به لحاظ ذاتی به همین امر مذکور باز می گردد زیرا که زن حرص و طمع بسیار کمتری در امور اقتصادی نسبت به مرد دارد و قناعت اقتصادی اش بسیار بیشتر است هر چند که بسیاری از مردان با تزویر سعی می کنند که ثروت اندوزی و مال پرستی خود را به حساب خواسته های زنان خود بگذارند و بر آنان منت نهند و آنان را بدهکار نمایند تا بدین طریق بر سلطه خود نسبت به زن بیفزایند.  کل دنیا پرستی زن اساساً در تزئین و زیباسازی خانه است که امری به لحاظ اقتصادی بسیار کم هزینه است.  زن عاشق زیبا سازی است و نه ثروت اندوزی.... 


استاد علی اکبر خانجانی 

کتاب فلسفه وجودی زن ص ۴۳ 



برچسب ها : زن و ثروت ، حق ارث برای زن ، زیبا سازی ،
.: Weblog Themes By Pichak :.


تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک | قدرت :   آرام بلاگ
ساخت وبلاگ جهت نمایش بک لینک و بنر شما در 10 هزار وبلاگ آرام بلاگ با قیمت مناسب از طریق تلگرام در تماس باشید 09397907133
بستن تبلیغات [x]